חזרה לנורמליות ואולי להרבה יותר. סוף-סוף אני נושם נורמלי. אמריקה! אמריקה! / מנחם לס

מה שאני מרגיש עתה היא הרגשת שחרור. אני מרגיש שנפטרנו מעריץ נרקיסיסטי, מגלומן, MOST CORRUPT, שקרן כרוני, והנשיא הבלתי ראוי וה-INCOMPETENT ביותר לתפקידו בהיסטוריה של העם האמריקאי. אני יכול לנשום חזרה במדינה שהפכה לי לבית משנת 1961.

לא אחזור יותר על ספור חיי. הוא סופר מספיק פעמים. העובדה היא שאני אזרח אמריקאי. כמובן שאני גם אזרח ישראלי. אבל אני כאן, וכבר 4 שנים אני מרגיש שקשה לי לנשום. הרגשתי היתה שנשיא המדינה שהפכה לביתי הורס אותה.

היום סוף סוף יש לנו נשיא חדש. נורמלי. ג'ו ביידן. כבר היום, 5 שעות אחרי שהושבע לנשיא, הוא כבר תיקן 17 שברים שדונלד טראמפ גרם להם. תוך 5 שעות הוא הרגיע את רוב שליטי העולם כשחתם על 17 צווים נשיאותיים (EXECUTIVE ORDERS), כשהשניים החשובים ביותר לעתיד היקום הם חזרתה של ארה"ב להסכם האקלים שנחתם בפאריז (שטראמפ ביטל בגועל נפש ("התחממות האקלים זה שקר וכזב. אין דבר כזה"), וחזרת ארה"ב לארגון הבריאות הלאומי.

הוא ביטל את "צו המוסלמים" שחתם טראמפ כשאסר הגירה לארה"ב מכמה מדינות מוסלמיות – אחד מהצווים הקונטרוברסליים ביותר של טראמפ – "שלא תואם את רוח התחוקה ורוח העם האמריקאי", ביטל שני צווים התורמים לגזענות, והטיל חובה בחבישת מסכות באזורים פדרליים, וכן בקשה לאומה לעזור במלחמה בנגיף הקורונה ע"י חבישת מסיכות בכל מקום צבורי ל-100 ימים.

כמעט כל הצווים הנשיאותיים שהוא חתם עליהם היו תחילת האלימינציה, וסילוק מורשת טראמפ מ'ספר הימים של ארה"ב'.

זאת, לצערי – מחיקת מורשת טראמפ' הוא לא יוכל לעשות כי טראמפ היה הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב, כשבשקר וכזב החליט ללא כל הוכחה שתוצאות הבחירות היו כולן FRAUD וזיופים – ובכך הטיל ספק בלב 70 מיליון אמריקאים בטוהר הבחירות – שהן-הן הלב והנשמה של דמוקרטיה. ולפני שבועיים הוא עודד כנופיות טרוריסטים קיצוניות-ימניים, גזענים, ניאו-נאצים ואנטישמים, לפרוץ לקפיטול ולהכריח את סגן הנשיא פנס לשנות את בחירות האלקטורים לטובתו.

היום ידוע שסגן הנשיא לשעבר היה 30 שניות מלהיתפס – ולבצע את רצונו של טראמפ ע"י הכרזתו לנשיא לארבע השנים הבאות – או להיתלות ע"י האספסוף שכבר הקים מתקן תלייה כ-100 מטרים מהכניסה לקפיטול. ה-6 לינואר, 2020, יירשם בתולדות הימים כאחד הימים השחורים ביותר בכל תולדות ארה"ב.

דבר כזה – או אפילו קרוב לו – לא קרה אף פעם בתולדות ארה"ב. אני בטוח שאחד החוקים הבאים – שיצטרך את אישור הקונגרס – יהיה להכריז על ס"ה האלקטורים שנקבעו מיד אחרי הבחירות, כמספר הסופי.

ה-20 לינואר היה תאריך שאני מצפה לו כבר חודשים. ככל שהתאריך קרב יותר, הזמן זז לו לאט יותר ויותר.

בימים הבאים הוא יחתום על יותר צווים נשיארותיים אם כי הוא יודע שעל כמה צווים שהוא מתכונן לחתום הוא זקוק לרוב בבית הנבחרים, ורוב של 60% בסינט. זה אפשרי, אבל קל זה לא יהיה כי עתה הסינט מורכב מ-50 סנטורים דמוקרטים ו-50 רפובליקנים. סגן הנדיא – קמלה האריס, שהיא נשיאת הסינט אבל ללא קול בחירה, היא-היא המחליטה בשובר שוויון. אבל ביידן יהיה זקוק לעוד 10 הצבעות רפובליקניות, ונכון לעכשיו איש לא ידוע כיצד ייפלו דברים.

המילים החשובות ביותר בנאום הסמכתו לנשיא היו שהוא הולך להטיל כמה צווים נשיאותיים "שהולכים לשנות את הכיוון במשבר הקורונה, ואנחנו ניאבק במשבר האקלים בצורה שלא עשינו עד עכשיו".

דונלד טראמפ לא נקף אצבע בקשר לקורונה-וירוס. הוא טען לפני 9 חודשים ש-"עד חודש אוגוסט לא תהיה יותר קורונה", ואז הוא גם טען ש-"הנגיף קורונה ייעלם מעצמו". הוא גרם גם לכל שפוטיו להתנגד לחבישת מסיכה, והוא – בעצמו – גרם למין הכרה ותחושה בקרב עשרות מיליוני שפוטיו ש"חבישת מסיכה היא סימן לחולשה ופחד".

בגלל זה בארה"ב ישנם היום 405,000 קורבנות לקורונה – יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

הוא הוסיף כי מדובר ב"נקודות התחלה בלבד, עבור צעדים הכרחיים שאעשה כבר בימים הקרובים" . אף נשיא אחר בהיסטוריה לא חתם על 17 צווים ביום, ורק שני נשיאים בהיסטוריה חתמו על צווים נשיאותיים כבר ביום הראשון לנשיאותם.

מה שאתם רואים לימינו של ביידן היא ערימת הצווים הנשיאותיים שהוא חותם עליהם

מה שאני מרגיש עתה היא הרגשת שחרור. בתחילה ספרתי את התאריך שניפטר ממנו בחודשים. אחרי זה בשבועות. אחרי זה בימים. אחרי זה בדקות. חיכיתי לגואל. למושיע. היו פעמים שממש חששתי מעתיד המדינה הזאת תחת המטורף, השקרן הכרוני הזה, אבל הכריזמטי בצורה היסטורית שהצליח לרמות עשרות מיליוני אמריקאים – ביניהם חברי ילדות שלי, בני משפחה, ולפי קריאת התגובות במדיה בישראל אני מבין שגם עשרות אלפי ישראלים – אולי מאות אלפים.

עשרות מיליונים האמינו ל-CONSPIRACY THEORY ('תיאורית הקנוניה' של טראמפ). הרי 'הקנוניה' או 'הקשר' להפילו במרמה בבחירות במדינה דמוקרטית כארה"ב הוא הדבר הבלתי הגיוני והבלתי מבוסס או רציונלי שיכול להיות. אבל כשנשיא כריזמטי כטראמפ אומר זאת אלפי פעמים, קודם הרדניקים – ואז משכילים כמו כמה מחברי – מתחילים להאמין בשקר, עד שהוא הופך לעובדה במחשבתם. זה בדיוק מה שהיטלר עשה לעם הגרמני עם התאוריות הנאציות שלו. כמו שהיטלר חיסל אומה שלמה, חשבתי (והרגשתי) שטראמפ עלול לעשות כאן, בארה"ב.

אני חששתי עד שעתיים לפני השבעת ביידן לנשיא – כש'הכדור הגרעיני' נילקח מטראמפ עם נחיתת המטוס USA1 בפלורידה, – שהוא מסוגל לעשות משהו מטורף. 'הכדור הגרעיני' הוא תיק המכיל את כל הקודים שהם ברשות הנשיא בלבד, לצוות על הבלתי ישוער – שליחת טילים גרעיניים לעבר סין או רוסיה, או לך תדע על המטורף הזה – אולי טיל לעבר אטלנטה?

ה-6 לינואר מייצג את הרע ביותר של אמריקה. היום, ה-20 לינואר, מסמל ומייצג שוב את ארה"ב, מקור ויסוד הדמוקרטיה העולמית, והמדינה החופשית ביותר בעולם, ואת הטוב ביותר שבה!

ביידן אמר לאומה: The most elusive of all things in a democracy: unity. אחדות. קרוב הקיצוניות משני הצדדים. ארה"ב – בחופשיותה – אפילו מעודדת שנויים במחלוקת, ודעות שונות. הנשיא אברהם לינקולן מכיר בזאת ואפילו מעודד חילוקי דעות ומציאת פתרון ב-Emancipation Proclamation!

ואז ביידן קרא לרגע של דממה לזכר ה-400,000. זה היה רגע שלא אשכח לעד. לי היה עד אתמול נשיא שכלל לא הזכיר את הקורבנות, ולא הייתה לו טיפת EMPATHY – אמפטיה, חמלה לגביהם. היום יש לי נשיא עם רגש. עם חמלה.

וההפתעה הגדולה ביותר לכולם תהיה שהוא יוכיח את עצמו גם כנשיא החלטי, בר-עוצמה, ואוהד ישראל. זאת מילה שלי!

דבר אחד ביידן לא עשה משך כל נאומו בטכס הכתרתו: הוא לא הזכיר אפילו פעם אחת את המילה 'TRUMP'. טוב שהוא לא הזכיר אותו.

Because "Mr. Trump" leaves office as the most disgraced, and most disgraceful, president in history

אז היום הוא יום חדש. היום אני שוב גאה להיות אמריקאי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
shadow
shadow
21 בינואר 2021 9:06

אז מלחמת אזרחים לא הייתה, פצצת אטום לא הייתה,
מילציות שמחכות ליום פקודה להילחם עבור טראמפ ולכבוש את כל ארצות הברית גם לא.
מה כן היה? היה קצת רעש ובלאגן לכמה שעות ובזה זה נגמר.
כמובן שמהומות בעקבות ההרוגים לא היו מכיוון שהם לא בצבע הנכון (בין אם הם שוטרים או מפגינים).
.
ארה"ב יוצאת לדרך חדשה, האם זו דרך יותר טובה? איך להגיד, טראמפ לא השאיר את הרף גבוה מדי אבל את התשובה נדע בעוד כמה שנים.
.
הקורונה היא כישלון עולמי ואין מדינה אחת שבאמת יכולה להגיד שהתמודדה טוב עם הנגיף, תתפלא אבל ארה"ב לא הכי גרועה בעולם וגם לא בעולם המערבי וזה כשטוענים שהוא כביכול היה נשיא מאוד גרוע בטיפול במגיפה. במה היא כן טובה? בבדיקות ובדיווח מה שאי אפשר על מדינות אחרות כמו סין רוסיה ברזיל הודו מקסיקו ועוד. מדינות שאם באמת היה דיווח אמיתי ויחס בדיקות כמו בארה"ב כנראה שהיו עוברים אותה מזמן. בסין לדוגמא מאיפה שיצא הוירוס לא מתים מקורונה כבר כמה חודשים טובים ובכללי מתו פחות מ5 אלף, סה"כ הגיוני.
תהיה בריא מנחם אני מקווה שתוכל לחזור להתרכז בכדורסל

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 12:00
Reply to  shadow

כל מילה לגבי סין.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 15:51

כשאי אפשר יותר לזמר שהתחזיות לגבי התמותה הצפויה לא התממשו כי מתו 20000 פחות על פי המספרים הרשמיים הודאיים והתחזית התממשה שבועיים וחצי אחר כך, כי הפעם אנחנו ב400000 בינואר אז צריך להמציא שירים חדשים.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

מחכה לראות איפה הסל יפציע מחר והאם מתישהו כל ההזזות האלו ישברו אותו.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 16:40

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד. בדרך כלל אתה מתוחכם מדי בשבילי אז אם תוכל להוסיף מלל שבו אתה אשכרה טוען משהו אולי זה יעזור לדיון.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  shadow

אתרגם לך –
[טענה שלך]:
[קישורים לעיתונאים שמפריכים את הטענה שלך]

shadow
shadow
21 בינואר 2021 17:55

תוכל לספר לי אילו מדינות טובות יותר מארהב בדיווח? ברור לך שהכל פה יחסי כן? או שאולי לא
מה לגבי כמות הבדיקות?
ברור לי שבשום מדינה הדיווח הוא לא מאה אחוז מדוייק וגם לא קרוב לזה ויש מדינות שהדיווח הוא בדיחה במקרה הטוב.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  shadow

https://images.app.goo.gl/z7BJKJDdG5ikoutL8
לא, זה כבר עליך כטוען הטענה להוכיח לי שהבעיה בארצות הברית שהיא פשוט בודקת יותר טוב ומדווחת יותר טוב מכולם. עד אז זו השערה שלך שהחלטת שהיא עובדה.
אני הוכחתי ספק סביר בטענה שלך.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 19:58
Reply to  shadow

מצחיק שבחרת תמונה של להזיז את השער כי זה בדיוק מה שעשית. אני לא אמרתי שהיא יותר טובה מכולם (לגמרי המצאת את זה), אמרתי שהיא טובה וטוב זה מושג יחסי (אפשר להתווכח על זה).
לפי המדדים האבסולוטים (וציינתי שזו לא הדרך היחידה להסתכל על הדברים מסיבות ברורות) היא מקום ראשון בבדיקות וגם באופן יחסי היא במקום גבוה מאוד בעולם.
אני בגדול מפקפק בדיווחים של כל המדינות אבל גם פה רמת הפיקפוק משתנה בהתאם למדינה. ארה"ב נמצאת אצלי יותר גבוה מרוב המדינות, אז עדיין לא ממש הצלחתי להבין ממך מה אתה רוצה? להגיד שגם בארה"ב יש סילופים ואי דיוקים? ברור.
לא אמרתי גם שהבעיה בארה"ב היא שבודקים יותר (שוב המצאת לגמרי לבד) אלא שמכיוון שבודקים יותר ומדווחים יותר תמצא יותר.
דוגמא: אם אתה בודק עשרה אנשים לעומת 2 אנשים איפה יש יותר סיכוי שתמצא 5? זה לא אומר שום דבר על שורש הבעיה אבל כן אל הפוטנציאל למצוא.
אז בוא אל תנסה לסובב אותי כמו החבר שלך שלא מצליח להיגמל.
http://www.worldometers.info
.
https://www.statista.com/statistics/1104645/covid19-testing-rate-select-countries-worldwide/
.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 20:12
Reply to  shadow

comment image
כרגיל

brooklyndror
brooklyndror
21 בינואר 2021 9:40

אתה משווה את המשמעת העם הסיני לאמריקאי? ארה"ב מובילה את העולם בקורבנות ובנידבקים. זה שבארצות אחרות אולי לא בודקים באותה כמות זאת תאוריה בלבד.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 9:59
Reply to  brooklyndror

כן המשמעת הסינית ברור זה ההסבר ההגיוני. איך לא חשבתי על זה קודם. להעלים רופאים שמדברים על הנגיף או לרתך דלתות זה גם חלק מהמשמעת הסינית לא?
גם עיתונות חופשית היא חלק המשמעת הסינית.
אם אתה מאמין למספרים אז ארהב אולי מובילה במספר האבסולוטי אבל זו גניבת דעת מכיוון שמה שמשנה הוא אחוז המתים מהאוכלוסיה ושם אם תבדוק תגלה שהיא לא.
בארצות שונות יש כמות בדיקות שונות והפערים עצומים אז מן הסתם גם התוצאות. אתה כנראה לא ממש סגור על מה משמעות המילה "תאוריה".
אתה מוזמן לבדוק את "התאוריה בלבד" שלך פה:
http://www.worldometers.info
שתף מה העלת בחקה.
.
נ.ב
.
בסין לא רק שאין מתים גם אין כמעט נדבקים וזה כי הם קוסמים וכל ילד יודע שקסם טוב הוא כזה שלא מגלים אותו….

YotamM
YotamM
21 בינואר 2021 12:35
Reply to  shadow

בלי להיות מבין גדול בתחום, נראה לי שהנתון של אחוז מתים מהאוכלוסיה הוא גם בעייתי, מכיוון שהוא מושפע מאוד מהתפלגות הגילאים של האוכלוסיה. ארה"ב היא מדינה צעירה יחסית לרוב העולם המערבי. לפי וויקיפדיה, כ15.4% מהאוכלוסיה של ארצות הברית היא מעל גיל 65, לעומת 19.4% מהאוכלוסיה בספרד, 23% מהאוכלוסיה באיטליה ו21.5% מהאוכלוסיה בגרמניה. בהתחשב בזה היה אפשר אולי לצפות שמספר מקרי המוות ביחס לגודל האוכלוסיה בארה"ב יהיה נמוך יחסית למדינות מערביות אחרות, אבל זה לא המצב. לצורך ההשוואה הוא מעט נמוך יותר מאשר באיטליה, מעט גבוה יותר מאשר בספרד והרבה הרבה יותר גבוה מאשר בגרמניה. כמובן שמספר מקרי המוות תלוי בעוד כל מני גורמים, אבל הרושם שלי הוא שההתמודדות בארה"ב היא די גרועה ביחס למדינות מערביות אחרות. בישראל דרך אגב, רק 11.7% מהאוכלוסיה הם מעל גיל 65 ואני חושב שזאת הסיבה שהמספר היחסי של מקרי מוות בישראל נמוך למרות המספר הגבוה של נדבקים.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 16:37
Reply to  YotamM

אז אתה דווקא מסכים עם העבודה שהמספרים בעייתים והשוואה בין מדינות כאילו היו ליגת כדורגל היא לא איזו גאונות גדולה, למרות שמנחם מנגן את זה כבר חצי שנה.
ארה"ב אולי צעירה אבל מה לגבי בריאותה? אנשים שמנים בצורה קיצונית, סכרת, לחץ דם ועוד, אוכלים אוכל זבל מתועש ומואבסים בכמויות של כדורים, בעיקר משככי כאבים בקיצור עוד יש דרך לעבור כדי לדעת מדוע מתו יותר במדינה אחת מאחרת.

Guy d
Guy d
21 בינואר 2021 20:14
Reply to  shadow

מסכים איתך פה, בייחוד השורה התחתונה

YotamM
YotamM
21 בינואר 2021 21:22
Reply to  shadow

כן, עם השורה התחתונה אני מסכים. ההשוואה בין מדינות היא מורכבת. לכן דרך אגב, גם אם מספר המתים היחסי בארה"ב היה נמוך ביחס למדינות אחרות, זה לאו דווקא היה מוריד מהלגיטימיות של הטענות נגד האופן שבוא טראמפ ניהל את המשבר. כרגע הרושם הוא שגיל הוא גורם הסיכון הכי משמעותי במחלה, ומכיוון שההבדלים בהתפלגות הגילאים הם כל כך גדולים (דרך אגב לפי החיפוש גוגל הקצר שעשיתי עושה רושם שבאופן מפתיע משהו, השכיחות של סכרת בארה"ב היא לא עד כדי כך יותר גבוהה מבאירופה ושהשכיחות של לחץ דם גבוה היא דווקא יותר גבוהה באירופה) אני עדיין חושב שזה מפתיע שארה"ב היא בין המובילות במספר המתים היחסי בעולם המערבי.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 23:40
Reply to  YotamM

אני מרגיש שאנחנו קצת הולכים במעגלים. אירופה היא לא מיקשה אחת אז ובאירופה (במדינות מסויימות) יש תמותה גבוהה זה ממשיך לחזק את הטענות שאין איזה ניהול גרוע יוצא דופן בארה"ב ושכנראה יש גבול לכמה ניהול טוב באמת משפיע על מהלך של מגיפה (לפחות זו).
הגיל הוא גורם משמעותי וגם מחלות רקע הן גורם משמעותי (וארה"ב היא אומה חולה כרונית ומכורה לתרופות ביד מכוון) מי יותר מי פחות לא יודע להגיד לך אבל אלה הם הדברים.
אם אפשר להצביע איפה יכול להתגלות כשל בטיפול בארה"ב אז הייתי מהמר על מערכת הבריאות ההזויה שלהם, כלומר יכול להיות שהקושי של האדם הממוצע שם להרשות לעצמו טיפול בבית חולים היא פקטור משמעותי בתוצאות התמותה, אבל אין לי באמת יכולת לדעת אם זו הסיבה.
בשורה התחתונה הנקודה שלי הייתה כנגד השימוש המגמתי הקבוע של מנחם במספר המתים הגבוה בעולם ואז איזה חישוב לא קשור לגודלה היחסי של אוכלוסיית ארה"ב בהשוואה לעולם, כשלמעשה המטרה היא להשתמש בזה כדי להראות כמה טראמפ היה נשיא גרוע. לא חסרים דברים שטראמפ היה גרוע בהם ולא צריך להמציא סיבות מונפצות שעושות בדיוק את ההפך.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 23:47
Reply to  YotamM

שאלה רצינית שבטח תמנע מלענות עליה: בהתחשב במה שאתה יודע כיום על הקורונה, כמה מתים היית מעריך שיהיו בארה"ב ממחלה כזאת בשנה כאשר אתה מבצע הערכה זאת חודש אל תוך התפרצות המגיפה?

YotamM
YotamM
22 בינואר 2021 10:08
Reply to  YotamM

כמו שאמרתי, עם השורה התחתונה, שאי אפשר להסיק יותר מדי מהשוואה פשוטה של מספרי המתים אני מסכים. אירופה היא אכן לא מיקשה אחת, אבל זה נכון גם לגבי דרכי הניהול של המשבר. העובדה שבאירופה יש מדינות שבהן המצב הרבה יותר טוב מאשר במדינות אחרות דווקא יכולה אולי לרמוז שניהול טוב דווקא כן משפיע על מהלך המגפה. מה שכן, זה נכון שיש כל כך הרבה גורמים שיכולים להשפיע על זה (התפלגות גילאים, מחלות רקע, גנטיקה, אפילו עד כמה נפוץ לשים זקנים בבתי אבות) כך שצריך להיות מאוד זהירים כשמנסים לעשות את הקישור הזה.
לגבי גורמי סיכון, הרושם שלי הוא שגיל הוא גורם סיכון יותר משמעותי מכל דבר אחר. תראה למשל את הטבלה הזאת שמבוססת על מידע מבערך 17 מליון חולים ו-10000 מקרי מוות: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2521-4/tables/2
לכן הרושם שלי הוא שבכל זאת המצב בארה"ב רע משניתן היה לצפות, אבל אני מקבל את זה שזה רושם שלא מבוסס על יותר מדי ושיכול להיות שיש למצב בארה"ב הרבה גורמים שלא קשורים לטראמפ (והנקודה שלך לגבי מערכת הבריאות היא בהחלט במקום).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קולין סקסטון נשם לרווחה

etayle
etayle
21 בינואר 2021 11:25

ראית את כוחות העל של מנחם? איזה מנחוס הביא לברוקלין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

נו היה צפוי הימרתי שהקאבס ינצחו לפני המשחק תראה בפריוויו. היה ברור.
ראית מה עשה ללוקה? נתן פוסט על לוקה מאז לוקה עם מספרים מעונת הרוקי 15 ו13 נק באחוזים חרא 😂😂😂

אשך טמיר המקורי
21 בינואר 2021 9:56

מזל טוב דוק

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
21 בינואר 2021 10:20

יקירי, טראמפ ככל הנראה הפסיד בגלל הקורונה. ללא זה הוא כנראה לא היה מפסיד. אז מה זה מלמד אותך? לדעתי שום דבר ממה שכתבת לא נכון לגבי המדיניות שלו בכל תחום מלבד הקורונה. ביידן זה בובה של אובמה, וזה חד משמעית משהו רע. לאו דווקא לישראל, אלא לכל העולם.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 12:05
Reply to  Zvika Bar-Lev

הבעייה הגדולה של טראמפ בקשר לקורונה זה שהוא גם הקשיב כנראה לאנשים הלא נכונים שאמרו לו שזו מעין שפעת וכשכבר התברר שהסכלים טעו הוא לא הסכים בעצמו להודות בטעות. מה שבא אחרי כן חמור אבל העיקר שעזב את הבית הלבן כחוק כמעט כמו שאר הנשיאים שסיימו קדנציה.

גיא הירוק
Admin
21 בינואר 2021 14:21

כחוק.
.
(הרי מה זו מעט הסתה בין חברים? כמה קריאות זוטרות המובילות לאלימות, ככה בקטנה?)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 14:48

אל תטרח. הוא והאידיוטים שכמותו לא מבינים שטראמפ נעלם ב"שקט" בשבועיים האחרונים רק כי הנסיון הפיכה שלו כשל וכי הבהירו לא שאם לא ישנה את גישתו ולפחות יתקפל וישתוק הוא ימצא את עצמו חשוף לתביעות ולמאסר בעקבות האירועים שהנהיג והוביל אליהם.

Niro
Niro
21 בינואר 2021 22:09

פשש תותח איך אתה יודע מה אמרו, מדהים

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 22:43
Reply to  Niro

לשלוח לך את ההקלטות?

IDO
IDO
21 בינואר 2021 22:54
Reply to  מנחם לס

בהקלטה שעשה מראש….

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Zvika Bar-Lev

טוב, החלק הראשון לא נכון (https://twitter.com/tbonier/status/1325497906376429571 https://twitter.com/MalaikaJabali/status/1325481820687900672 https://www.npr.org/sections/health-shots/2020/11/06/930897912/many-places-hard-hit-by-covid-19-leaned-more-toward-trump-in-2020-than-2016), והאחרון הוא קונספירציה. לפחות לא הלכת בתלם ואמרת שהוא בובה של קמאלה האריס.

שי אבן צור
21 בינואר 2021 10:30

אני כ"כ שמח בשבילך דוק ובשביל העולם!
רזי, אתה חושב שטראמפ יצא כמו גדול?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

גם אני יצאתי כמו גדול מסופר פעם. שילמתי לקופאית והיא החזירה לי עודף מדויק, אבל החלטתי שמגיע לי עוד 200 ש"ח עודף (למרות ששילמתי רק 10 שקלים בשטר של חמישים). אז בסוף יצאתי לבדי מהסופר. כמו גדול. בדרך שברתי את הקופות, הפכתי את כל המדפים ופתחתי את החלב ושפכתי אותו על הרצפה תוך כדי שאני צועק עליו שלא יבכה, אבל יצאתי לבד מהסופר. כמו גדול. כן, בדרך גם ניסיתי לעודד את שאר הקונים למרד בחנות, ואולי לרצוח את הקופאית הארורה שגנבה לי את 200 השקלים שלגמרי הגיעו לי כי רציתי. אגב, לקחת ממני את המיקרופון של החנות זה הפרה בוטה של חופש הביטוי שלי. אבל יצאתי בסוף לבד מהסופר. כמו גדול. לא כמו תינוק בכיין מגודל שבחיים לא אמרו לו לא.

שי אבן צור
21 בינואר 2021 11:09

חחח יצאת גדול 😂🤣

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 12:06

יצא געגע
קראתי רק את המשפט הראשון, אחרי זה אני בדרך כלל משתעמם.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

נו, אין פלא שאתה תקוע במנטאליות של בן 4 שחושב שלהגיד פיפי זה מצחיק. בחיים צריך לקרוא יותר ממשפט אחד.

אור
אור
21 בינואר 2021 12:31

כנראה ההקבלה מתוחכמת מדי בשבילך. תקרא הכל, אולי תבין

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 16:19
Reply to  אור

אין מה לקרוא כשיודעים מה יהיה כתוב….

etayle
etayle
21 בינואר 2021 17:30
Reply to  אור

איזה תחכום, מי ישמע פיענח את האטום או את הגנום האנושי.

רק נקודה שצרמה, בהקבלה זה, מי שלא צורם לו הכח שיש לרשתות כמו טוויטר, פייסבוק, אמזון(שפשוט מחקו את פלאמבר מהשרתים שלהם), אז אינו מעריך חופש, ודאגה מהשררה.
היכולת של חברות "להעלים" (מטפורית) אנשים שלא מסכימים איתם זה כח שיש לתת עליו את הדעת.

מה יותר מסוכן, אספסוף הזוי שמאמין לתיאוריות בידיוניות, או תאגידים עוצמתיים שעושים יד אחת נגד כולם.
היפוטטית בלבד, טוויטר יעשו פשעים, התקשורת כמובן תפחד להילחם נגדם, גוגל יחסמו את האתרים שמתריעים על זה(אחד משרותי ה DNS העיקריים זה גוגל, שבעצם מקשר בין הגולשים לאתרים), ולך תעמוד מול שלט בסוף העולם להתריע על זה.
קיצוני? בודאי. אבל לדעתי יש לעצור את הדברים עוד מהשורש. (איך? קודם כל במודעות של הפרט, והבנתו כמה הכח הזה מסוכן, אחרי זה נתקדם).

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

מי ישמע כאילו אלה לא בדיוק הדברים שהשמאל מזהירים לגביהם כבר שנים.
כוח ללא רגולציה לבעלי הון לשלוט על כל אספקט של חיינו.
שמח שגם אתם מעמידים פנים שאתם מתעוררים למרות שאלה בדיוק הדברים ש"השוק החופשי" מאפשר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 18:43
Reply to  אור

#כשאתה_לא_מצליח_לישב_את_הדרישה_שלך_לחופש_עבור_עסקים_פרטיים_מהמדינה_עם_הדרישה_שלך_שהמדינה_תקבע_לעסקים_פרטיים_מה_מותר_ואסור_להם_לעשות_עם_עצמם
(או במילים אחרות להיות ליברטריאן 101)

etayle
etayle
22 בינואר 2021 15:16
Reply to  אור

Ljos אין לי מושג מי זה אתם וכדו'. מצידי לא כזה קריטי מי הצדדים שמצביעים על הבעיה. כמאמר הקלשיאה, הדרך הראשונה לפתרון בעיה זו ההכרה בבעיה.
thog – אם תשים לב הדבר היחיד שאמרתי זה שחשוב שהפרט קודם יכיר את הבעיה. אין שום הצעה של פתרון, אז כל הטענה כאילו דרשתי משהו מהממסד מצחיק. אני חושב שיש אפשרות באמת ליישב את זה בלי פתרון ממוסדת, אבל זה תהליך לא כזה פשוט בגלל חשיבה עדרית של אנשים. אבל אין לי ספק שזה אפשרי.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
22 בינואר 2021 15:50
Reply to  אור

איתי
בוא לא נדמיין שאתה רק התגובוה הזאת וכל מה שאמרת מחוץ לה לא קיים

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

אסתטיקה של גינוי זה נחמד.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

אבל בעיקר מעניין מה המקרה שעליו פתאום יש אנשים שקופצים לראשונה ומתלוננים על חופש הביטוי כשנותנים יותר מדי כוח לבעלי הון.

אשך טמיר המקורי
21 בינואר 2021 11:12

ואני בטמטומי הפרוגרסיבי הייתי בטוח שתצא קטן ושהמשטרה תצטרך לגרור אותך החוצה על התחת.
דביל שכמוני, אם הייתה בי טיפה אמונה וראיית נולד יכולתי לתת הימור מושכל ולקחת את כל הקופה.

Guy d
Guy d
21 בינואר 2021 12:25

מצוין!
זה בדיוק הקטע של לצאת כמו

עגל
עגל
21 בינואר 2021 12:54

חחח
ברול שפטרנו מעונשו של טראמפ
מעניין איפה יואש והחברים הפרוגרסיביים שלו

גיא הירוק
Admin
21 בינואר 2021 14:22

כרגיל,
חד ומדויק.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 12:05

יפ

שי אבן צור
21 בינואר 2021 13:12

אם זה גדול אז מעניין מה זה קטן בעיניך…

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
21 בינואר 2021 16:25

בגלל שאתה לא גס רוח כמו ג"א ג"ב וגע גע אותך אני דווקא כן קורא.
התחזיות היו אפוקליפטיות. אם היו צריכים להוציא אותו בכח היה יוצא קטן מאד.
אתה לא מצפה שטראמפ באמת יאמין שכמה אלפים שהתפרעו במוסדות השלטון ישאירו אותו בבית הלבן.
קיבלנו נשיא שנואם נאום פרידה ומנפנף כמו כל הנשיאים לפניו שהסתיים שלטונם.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 16:47

איך שלא תהפוך את זה הוא לא יצא כמו גדול, אכן יצא אבל יצא מלוכלך והאם אתה כבר משווה לנשיאים אחרים הוא יצא הכי גרוע שהיה מה שאומר הרבה יותר קטן.
אכן החזיונות האפוקלפטיים לא התממשו וגם לא היו קרובים להתממש אבל הביזיון בגבעת הקפיטול והשטויות שהוא פלט בחודשיים האחרונים לא איפשרו לו לצאת כמו גדול.
לא ברור דרך אגב מה נתפסת על זה כאילו מי ישמע על מה אתה מגן.

IDO
IDO
21 בינואר 2021 22:57
Reply to  shadow

וזה עוד אחרי שהוא "ניצח" את הבחירות

etayle
etayle
21 בינואר 2021 17:32

אל תתרגש דוקטור מאנשים שהדבר העיקרי שהם יודעים לכתוב זה דברים ציניים ארסיים, ומשעממים.

זה נחמד מידי פעם, אבל מחוץ לעולם. האינטרנט והזהויות האנונימיות זה ממש לא מגניב. (אלא אם אתה מקיף את עצמך באנשים ציניים חסרי חוש הומור ומשעממים.)

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  etayle

[גלגול עיניים. אבל מאסיבי כזה. עם מוזיקה מאודיסאה בחלל ברקע]

אור
אור
21 בינואר 2021 22:22
Reply to  etayle

הנה איתי הקבלה פשוטה יותר
.
המציאות: לבן
דוקטור: שחור! אמרתי לכם!!
אנשים ציניים ארסיים ומשעממים: מה "אמרתי לכם" מה??
איתי: אל תתרגש דוקטור מכל אלה שמגיבים בצורה צינית ארסית ומשעממת.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
22 בינואר 2021 4:23
Reply to  etayle

לא מתרגש בכלל. שימשיכו לקלל ולנאץ אם מתחשק להם. טראמפ אולי היה הזוי אבל עשה טוב לישראל כי היה מוקף ביהודים אוהבי ישראל שהנחו אותו בדרך הנכונה. חבל שלא נתנו לו עצות טובות גם להתמודדות נגד הקורונה.
הכח של פייסבוק וטוויטר לחסום נשיא מטריד מאד…

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  etayle

"אתה טועה"
"הצילו! קללה! מדכאים ומנאצים אותי! איפה חופש הביטוי?"

שי אבן צור
21 בינואר 2021 17:39
Reply to  מנחם לס

שמח שהעניינים נרגעו מנחם

ירון, החלום
ירון, החלום
21 בינואר 2021 11:12

בסד
שלום.
בריאות לכולם.
מנחם, מה עם איזה מעורב עסיסי על הלייקרס?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נכון אין שום פוסט עם מחמאות ללייקרס מקום 1 בליגה מנחם תן קרדיט תתלהב מהם קצת בחייאת

האווי לאסוף
האווי לאסוף
21 בינואר 2021 11:27

מה שאמריקה צריכה עכשיו זה זמן להחלים. ביידן אולי לא נשיא מושלם, אבל אולי הוא יהיה הנשיא הנכון לזמן הנכון. הוא חסר כריזמה, אבל מזה היו לאמריקאים מספיק עם שני הנשיאים האחרונים. עכשיו תור האפור לנצח (זו יכולה להיות גם הססמא של הספרס, לא?).
תודה רבה על המעורב

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

מזל טוב על תחילת הכהונה השמינית של רייגן-לייט. אחרי ארבע שנים של פרוטו-פאשיזם, זה כמעט נשמע מפתה.
.
לחלופין, אני שמח על המהפכה ועל החזרה המובטחת של עליית הקומוניזם, ששולט בארצות הברית כבר 250 שנה.
.
לחלופין לחלופין, ברור לכם שהכל זה שקר של התשקורת שאתם קונים כמו כבשים חשמליות? טראמפ וביידן החליפו פרצופים ועכשיו ביידן ילך להישפט על פשעיו לובש את פרצופו של טראמפ, בזמן שמושיענו ימשיך לשלוט, הפעם ללא הצקת "כלבי השמירה של הפדוקרטיה", עם פרצופו של ביידן. אנחנו נכנסים לזמנים טובים.

עגל
עגל
21 בינואר 2021 12:56

לא הייתי מאמין, זה דקסטר גילה לך?

שי אבן צור
21 בינואר 2021 13:30
Reply to  עגל

חכה חכה שתדע את כל האמת חחח

Jonathan
Editor
21 בינואר 2021 13:50

מזל טוב.
ברוך.שפטרנו מעונשו של הג'ינג'י.

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
21 בינואר 2021 14:27

בוא אהיה חוזה עתידות לרגע – מנחם לא יפסיק לכתוב מעורבים על טראמפ גם עכשיו כשהוא כבר מחוץ לפוליטיקה וגם בעוד שנה הוא יאשים את טראמפ במצב של ארה״ב בכל מני תחומים למרות שהאריס נשיאה כבר שנה. בבקשה, ממני אליכם שלא תופתעו.
אתה לא חייב לי או לאף אחד פה כלום אבל בכיאת איזה שעמום אתה והתיאוריות קונספירציה שלך.

אור
אור
21 בינואר 2021 14:31

ומה זה מפריע לך? תדלג

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 14:43
Reply to  אור

אתה מדבר אל אדם שכותב בתוך חצי תגובה – 'למרות שהאריס נשיאה כבר שנה' – ו –
'איזה שעמום אתה והתיאוריות קונספירציה שלך'.
כאילו, איזה ציפיות יש לך?

אור
אור
21 בינואר 2021 16:32

יש דברים שהם מעבר להבנה האנושית

מומי החציל
21 בינואר 2021 14:37

תודה על המעורבב
מומי תחסר לו מאוד הגברת הראשונה מלאניה טראמפ
אחת כזאת לא תופיע בבית הלבן גם בעוד חמישים שנה

etayle
etayle
21 בינואר 2021 14:54

בהצלחה לביידן, אני מאמין שיש לנו השקפות עולם לא דומות בכלל, אבל פאק יט השקפות עולם, העיקר שיהיה פה יותר טוב.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
21 בינואר 2021 18:45
Reply to  etayle

הרבה יותר דומיות ממה שאתה חושב

Ari
Ari
21 בינואר 2021 15:18

כמה חבל שטראמפ הלך… אהבתי אותו

birdman
birdman
21 בינואר 2021 17:02

טראמפ יצא מהסכם האקלים על מנת שיוכל להפעיל את כל המפעלים בחגורת הפלדה. החזרה אל ההסכם פירושה החזרת החגורה לחגורת חלודה כמו בתקופת אובאמה, מיליוני מובטלים, והאטה בצמיחת הכלכלה.
ביטול איסור ההגירה מכמה מדינות מוסלמיות – עלי לאשורך שבין הפליטים יגיעו גם טרוריסטים, שיהיה בהצלחה.
הראו בטלוויזיה את מתקן התלייה. זה היה רק דגם, היה ניתן לראות בנקל שהקשר לא נועד להתהדק על צוואר. "סגן הנשיא היה רק 30 ש' מלהיתפס…" זה כמו שאני אגיד שאני רק 30 ש' משיא עולמי ב- 100 מ'. בספורט אין כמעט.
"שליחת טילים גרעיניים לעבר סין או רוסיה, או לך תדע על המטורף הזה – אולי טיל לעבר אטלנטה?" כך במקור, לא נגענו.
ארה"ב מקור הדמוקרטיה העולמית – יש יוונים שיגידו אחרת.

אור
אור
21 בינואר 2021 22:25
Reply to  birdman

אין לי כוח להתווכח על כל ההנחות המומצאות שלך, אז רק תסביר לי מה הקשר שבספורט אין כמעט?

birdman
birdman
22 בינואר 2021 0:45
Reply to  אור

כל מה שכתבתי הן עובדות. יש כמעט בספורט, אבל זה נחשב. אני כמעט קבלתי הזמנה מראקל וולש.

amoshi
amoshi
21 בינואר 2021 23:21

שחיתות מעולם לא הפריעה לשמאל, ביידן הוא מטריד סידרתי והיה שותף לשלטון הכי עוין לישראל אי פעם. מזל שרוב הציבור בישראל שפוי ורק 13% חושבים שביידן טוב לישראל.

shadow
shadow
21 בינואר 2021 23:45
Reply to  amoshi

למה אתה ממציא שטויות ואיך מה חושבים על ביידן בישראל רלוונטי ?
חוץ מזה, איך ההימור על האם ביידן יהיה טוב לישראל הוא אינדיקציה כלשהי לשפיות או להם הוא באמת יהיה טוב (או רע) לישראל?

amoshi
amoshi
22 בינואר 2021 10:06

כתבתי שני דברים
1.שחיתות מעולם לא הפריעה לשמאל. שני ראשי הממשלה הכי ישרים בהיסטוריה של ישראל: בגין ושמיר השמאל נלחם בהם. ואת שרון אולמרט ואהוד ברק השמאל אימץ בשמחה.
2. דיברתי על ישראלים שחושבים שביידן טוב לישראל. ולכן ציינתי שהרוב שפוי ולא חושב כך.